Thursday, May 28, 2009

Happy Birthday to my car

Assalamualaikum,

Hari ni genap la setahun umur Myvi ku. Sebenarnya beli Myvi ni tak dirancang pun. Sepatutnya saya beli CRV my mother in law (atas sebab2 yang kitorang aje yang tahu). So saya pun offer la Wira saya kepada Manja (adikku yang bongsu) sebab dia baru kerja dan kasihankan Ayah yang berulang alik hantar dan amik Manja kerja kat Pulau Tikus lak tu.

Alih2, CRV tak dapat dijual kalau nak beli guna loan sebab AP dia mak tak jumpa. Kalau nak beli kena la beli cash. Ish. Kalau duit sendiri tak dapat la den nak beli cash. So, akibat dah terjanji dengan Manja yang nak amik kereta Wira masa Konvo dia nanti (30/5/2008) maka secepat kilat la saya telefon Norina (adik iparku) tanya stok Myvi dia. Nasib baik ada, tapi warna Silver pujaanku tak ada stok untuk May so apa2 warna pun jadilah asalkan dapat kereta sebelum 30/5/2008.

Dalam seminggu tu saya bagi everything to Norina untuk uruskan. Alhamdulillah, saya dapat kereta pada tarikh keramat ini. Dapat warna merah tu. Tapi awal2 lagi dah tempah plat kereta 6177 tu.(my Hubby bising coz harga plat RM350, ok le tu bang daripada ribu2. hehehe)

Saya sangat berbangga dengan kereta kecik ini sebab senang untuk dipandu, senang nak parking dan kereta ni tinggi sikit. Tapi mula2 tu kecik hati gak ngan Husna & Khalis sebab depa complain kereta ni kecik dan ada ka patut depa beza kereta ni dengan kereta Mak long depa (BMW) dan our weekend car (Merc) dengan kata kereta ni kecik & sempit. Huh. tak pa la, hati budak2 memang genuine. Mungkin anak2 tak selesa sebab terpaksa guna Myvi balik ke Penang, akhir tahun lepas sebab terlupa nak renew road tax Merc.

Tapi yang sedihnya, sebelum wedding Hisyam last year saya terlanggar buntut kereta di depan yang teragak-agak kluar Bulatan Kayangan. Huh geram betul melayang duit akak oooiii.Saya ingat sangat tarikh ni sebab kereta saya baru keluar bengkel dekat2 wedding hisyam.

Anyway kepada keretaku tersayang moga dapat berjasa kepada tuanmu ini ke mana saja.

No comments:

Post a Comment